UWAGA!!! BARDZO WAŻNE INFORMACJE DLA POLAKÓW!!


https://cyprianpolakwiaradodatki.blogspot.com/2020/09/uwaga-bardzo-wazne-informacje-dla.html


Pod powyższym linkiem są adresy stron i kanałów związanych Bożych proroków jak i adresy kanałów z tymi Orędziami.


Bo Pan Bóg nie uczyni niczego, jeśli nie objawi swego zamiaru sługom swym, prorokom.



Ja, Jezus Chrystus, Król Polski i Wszechświata jestem bardzo smutny, że tak niewiele osób wie, że oficjalnie od 20 lutego 2020 roku Jestem Królem Kraju nad Wisłą, Nowego Jeruzalem, narodu wybranego, na zasadach jak nigdy do tej pory.

Gdyby Rząd i Episkopat w sposób należyty przeprowadził Moją Intronizację, zło nigdy nie dotknęłoby Polski.”


Matka Boska Ostrobramska to Patronka dla Polaków na Czasy Ostatnie, to Niewiasta apokaliptyczna obleczona w słońce.

Ofiarujcie się Jej całymi rodzinami, noście Jej poświęcone wizerunki, zawieszajcie obrazy z Matką Boską Ostrobramską w domu.


poniedziałek, 23 kwietnia 2018

21 IV 2018 Człowiek pomaga ratować dusze - uniżenie Pana/ Pan Jezus w chwili śmierci człowieka i teraz/ Chrystus, który tylko kocha, zbawia, uzdrawia i od początku i w kółko, byłby demonem./ Bunty przeciwko Panu Bogu i wolność stworzenia/ Skutki jednorazowego grzechu na przykładzie/ Homoseksulizm, lesbijstwo, biseksualizm

Piątek, 20 kwietnia nie było przekazu
..........................................


Sobota, 21 kwietnia

19.05

Zapisz dziecko
- Cóż zapisać Panie.

- Jak mówiłem, Twoja dusza jest jeszcze chora i zaraz nie może nastąpić jej uzdrowienie. Powiedziałem też, że będziesz dopiero całkowicie spokojny gdy stary świat pocznie walić się w gruzy.
A jednak musisz się starać i postępować w Łasce i miłości do Mnie, Trójcy Świętej, Mojej Matki.
O czym chcesz rozmawiać dziecko?
- Nie jestem Panie, godzien o niczym z Tobą rozmawiać.
- Dobrze, to nie będziemy rozmawiać:):)
- Żartujesz Panie?
- Żartuję dziecko, lecz to prawda, że nie jesteś godzien. I nikt nie jest godzien.
- To o czym dziecko?
- Panie, jak to jest, że tak potrzebni Ci są ludzie do pomocy innym ludziom tym żyjącym i zmarłym. Ich cierpienia, modlitwy i czyny miłosierne. Czyny dla dusz innych. Ty, Panie Jezu chciałbyś pomóc duszy, ale „nie możesz”, musi być człowiek, który jej pomoże przez modlitwę, cierpienia, ofiarowaną mszę.
- Jak się uniżyłem oddając się cały w Eucharystii tak i uniżam w ten sposób o którym mówisz.


................
Dobrze odpowiem Ci, dziecko, na to o czym myślisz. Tak pokierowałem sprawami, że A. Macierewicz odszedł. Uczyniłem to w znacznej mierze dlatego, że chciał dokonać zamachu na Ciebie czyli inaczej mówiąc zabić Cię. I już nie jest ministrem obrony. Nie może już tego uczynić.
- Dziękuję Panie.
- Kto jest ważniejszy, sługa Boży, czy minister kraju, który służy obcym panom? Obcym panom, w tym przypadku i ziemskim i piekielnym.
- Powiedziałeś, Panie wcześniej, że jest masonem i agentem GRU.
- Tak, dziecko.
Przebaczyłeś mu, dziecko.
- Przebaczyłem, to biedny człowiek jednak.
- Tak, biedny. Biedny przez to, że Mnie rani. Przyjmuje świętokradczo Komunię.
Jaki go czeka los? Lecz jeszcze gorszy czeka biskupów, kardynałów, którzy należą do masonerii. Ich kary w piekle będą większe niż A. Macierewicza jeśli do niego pójdzie.
- Mówiłeś, Panie Jezu, że największe kary ze wszystkich, największe cierpienia będzie miał Judasz?
- Byli po nim Judasze. Są i teraz lecz jego męka jest największa..
- To straszne, Panie Jezu. I to wymiotowanie Twoją Krwią.
- Tak to jego osobista kaźń, najgorsza ze wszystkich jakie są w piekle. Ale hierarchia jego cierpień jest taka jak w piekle dla każdego.
To jego, dziecko, wybór, jak i każdego, który podtrzymuje. I tu jest Miłosierdzie choć powiecie: Gdzie ono tutaj jest? A jednak jest w każdym, który jest w piekle.
  • Chwała Tobie Chryste.

- Dziecko, boisz się kupić ten rower. Obawiasz się, że nie dostaniesz środków, które zrównoważą ten wydatek. Nie obawiaj się, zaufaj mi i kup go jak najprędzej.
- Dobrze Panie.
Dziękuję Panie Jezu.
Ale to dziwne, że namawiasz mnie by kupić rower?
- Dlaczego dziecko, czy to zbędny luksus?
Kupiłeś rower, który nie nadaje się na dłuższe wyprawy. Poza tym potrzebne są dwa, w tym ten który jest i dla Twojej mamy.
- Panie, słodki Zbawicielu
Dziękuję. Chwała Tobie Chryste.
- Kup w poniedziałek.
- Chyba, że Panie Jezu pojedziemy.
- Kup w poniedziałek.
- Dobrze, Panie Jezu.

- Rozpieszczasz mnie, Panie Jezu, jak kobietę prezentami.
- Daję dziecko z miłości i pragnę Twojej miłości. Wiem, że chwaliłbyś mnie nawet jako bezdomny, ale chcę Ci okazać miłość i w ten sposób.
- Kocham Cię Panie Jezu.
- Jeśli Ja, Bóg chcę aby ludzie dbali nie tylko o potrzeby duszy innych, ale i ciała to czyż Ja Sam nie będę tego czynił dla swoich dzieci. Zaiste będę czynił.
Taki rower jest też zabezpieczeniem. Pieniądze mogą okazać się nic niewarte.
- Tak będzie Panie?
- To przecież, dziecko, wielu ludzi przewiduje. Przecież to kawałek papieru. I ty sam pamiętasz te czasy gdy wielu straciło, choć na szczęście Twoja mama nie.
- Zrobię piękne wycieczki z Tobą Panie.
- I z Klarą synu:)
- Kiedy ją poznam?
- Nie bardzo wierzysz, że ona istnieje. Nie zaprzeczaj. (Jezus grozi palcem). Nie gniewam się o to, dziecko. Bo wierzysz, że mogę dokonać rzeczy bardziej niezwykłej. Więc wierzysz, że mogę gdy chcę.
- Jest, Panie Jezu, ten problem zdrowotny.
- Jak mówiłem, dziecko, gdy poprosisz zamienię go na inny.
- Tak Panie.
- Póki co, jest, ale przecież nie jest to nieuleczalne.
- Tak Panie, Chwała Tobie Chryste.

- Dobrze mi, Panie, jak piszę, a potem..
- Przychodzi proza życia chciałeś powiedzieć. Tak jednak pod moją dłonią sam jesteś sobie sterem, żeglarzem, okrętem. Nikt nie mówi Ci co masz robić, nikt nie może wymagać, nikt niczego narzucać. Jesteś wolny. Zapierasz się siebie codziennie, ale jesteś wolny.
- Chwała Tobie, Panie mój najlepszy.

- O czym jeszcze będziemy rozmawiać, dziecko?
- Ty, Panie Jezu jesteś bardzo łaskawy dla mnie, dla każdego, uniżasz się, żebrzesz o miłość, pukasz do serc delikatnie, stoisz pod drzwiami i kołaczesz aż ci otworzą. Wybaczasz 77 razy dziennie, ale w chwili śmierci tak nie będzie.
- Człowiek w chwili śmierci staje w prawdzie. Teraz widzi częściowo. Nawet jak widzi to jest zakryte. Miałeś we śnie pokazane raz ohydztwo grzechu, a jednak nie możesz go sobie dalej zbrzydzić, a nawet Twoje naleciałości niedobre, są mimo, że jesteś na mojej drodze półtora roku.
Ja jestem ten sam odpowiadając na Twoją myśl. Jestem Bogiem. Nie głaszczę tylko po głowie by użyć waszego sformułowania. To zresztą doprowadziłoby człowieka do zguby, więc nie byłbym Bogiem gdybym to czynił, musiałbym być demonem.
Chrystus, który tylko kocha, zbawia, uzdrawia i od początku i w kółko, byłby demonem.
Zatem nowa Ewangelia jest demoniczna.
Dlatego Paweł słusznie powiedział: Kto głosiłby nowa Ewangelię niech będzie przeklęty. Powiedział „inną”, ale to to samo.
- Dlaczego, Panie Jezu, przeciw Tobie są bunty? Zbuntował się szatan, zbuntował człowiek.
- Ja jestem Bogiem doskonałym. Nie jest tak, że coś „wymyka mi się przez palce”.
Patrzycie z waszej, ludzkiej perspektywy. Ja szanuję wolność. Wolność aniołów i człowieka. Jestem Stwórcą doskonałym bo szanowałem i szanuję wolność stworzenia.
Może wybrać.
- A dlaczego wybiera zło?
- To tajemnica. Nie dla Mnie, bo dla Boga nie ma tajemnic. Tajemnica. To jednak wolny wybór i go szanuję.

O czym jeszcze chcesz rozmawiać, dziecko?
- Panie Jezu dlaczego są różnice. U Valtorty przy zaśnięciu i Wniebowzięciu NMP jest tylko Jan. U Emmerich i chyba Marii z Agredy inni Apostołowie. Różnice są też w opisie Męki.
- O to, dziecko, musisz się jeszcze pomodlić, wielu by chciało usłyszenia tego, wyjaśnienia z Moich Ust.
- Tak Panie.
- Wolisz trwać we Mnie (teraz) niż pytać.
- Tak Panie.
- Dlatego też Ci to daję.
(pauza. Trwam w Panu Jezusie).
- Panie, dlaczego są aż takie skutki podczas jednorazowego grzechu. Przeczytałem w wywiadzie z ks Glasem jak egzorcyzmował. Ktoś był opętany. Wyszedł homoseksualizm. On powtarzał: nie jestem homoseksualistą, aż przypomniał sobie, że gdy miał 15 lat uprawiał z kolegą, dla zgrywy raczej, jednorazowo seks oralny i wypił jego spermę. I wszedł w niego diabeł. Potem na egzorcyzmie wymiotował tą spermą sprzed lat.
- A Tobie się, synu, wydało to przesadą. Diabeł ci podsuwał-
Cóż takiego. Jednorazowy „eksperyment”, zgrywa.
Wszystko ma swój cel i sens. Jednak każdy kto tak czyni narażony jest na atak demona.
- Tak, zapewne tak jest. To znaczy tak jest Panie.
Czy wielu homoseksulistów jest zniewolonych przez złego ducha?
- Wszyscy są, dziecko, zniewoleni. Przeważnie nie w tym sensie, że zły duch swoją osobą, bo to byt osobowy, zamieszkał w nich, ale wszyscy mają ducha nieczystości, szczególnie niebezpiecznego. Prowadzącego do szybkiej śmierci duchowej i będący autostradą do piekła.
Coś co jest obrzydlistwem w oczach Boga nie może być czymś co mało, niewiele lub nic nie szkodzi człowiekowi.
- A ci, którzy się urodzili z tymi skłonnościami i nie potrafią pożądać kobiety?
- Jest to choroba uleczalna tylko trzeba chcieć, znać Mnie i prosić o pomoc. Czyż ja nie potrafię uzdrowić? Każdy homoseksualista, który się < nieczytelnie zapisane słowo. C. P.> (dla Mnie) będzie mnie prosił i błagał o uzdrowienie, będzie chciał założyć rodzinę i płodzić dzieci w czystości otrzyma to. Nie zawsze od razu, ale otrzyma to.
- A lekkie skłonności biseksualne?
- I lekkie synu i mocne. Każdy winien je sobie zbrzydzić skoro ma normalny pociąg do kobiety. Jednak kto jest czysty i pragnie czystości nie ma ich. Tworzą się na gruncie fantazji, popuszczania sobie cugli, zahamowań, frustracji i innych rzeczy. Każdy czyn, słowo, uporczywa myśl może o tym zaważyć.
Czyn lesbijski jest też obrzydliwy Bogu lecz w nieco mniejszym stopniu niż męski akt homoseksualny.
- A Dlaczego Panie?
- Kobieta boi się często być uległa, boi się ciąży, która jest przecież zawsze ryzykiem dla zdrowia i życia kobiety. Lecz jak powiedziałem, też jest to obrzydliwe Bogu.
Różnica nie jest wielka, ale jest. Zatem wina mężczyzny jest większa. Tak. Kobieta jednak też trafi do piekła za stałe trwanie w tym grzechu o ile się nie nawróci w chwili śmierci. Jej piekło będzie nieco lżejsze niż mężczyzny, ale będzie to piekło.
Tak dziecko i ze względów estetycznych też jest to nieco mniejszy grzech. Lecz powtarzam: nieco mniejszy.
Na tym zakończmy, dziecko.
- Dziękuję, Panie Jezu. Chwała Tobie Chryste.

Otrzymał Cyprian Polak (Krzysztof Michałowski)

//////////////////////////////////////////////////////////
W kontekście słów Pana Jezusa z początku przekazu należy przypomnieć poniższy materiał:

"Macierewiczowi nikt nie jest w stanie zagrozić" - gen. Waldemar Skrzypczak.


Były i inne w tym samym tonie.


////////////////////////////////////////////////////////

Pan Jezus przypominał w tych przekazach aby czytać Pismo Święte. Gdyby było tak, że ktoś czytałby te przekazy a zabrało by mu czasu na czytanie Pisma Świętego niech tak nie czyni. Dobrze jest robić jedno i drugie, lecz jeśli miałby wybierać niech czyta Pismo Święte.

////////////////////////////////////////////////////

Proroctwo otrzymane przez O. Augusta Pelanowskiego



"Dałem wam znaki w Legnicy i Sokółce. Kto z was wie, dlaczego wam je dałem? Kto się tym przejął? Czy dalej wielu z was będzie przyjmować Komunię Świętą w stanie grzechu tylko ze względu na wstyd przed ludźmi? Czy Ja kapłanom lub osobom Mnie poświęconym pozwoliłem bez spowiedzi przyjmować Komunię? Czy pozwoliłem bez spowiedzi wam, dzieciom Kościoła, chodzić do Komunii? Kto wam na to pozwala? Czy nie wiecie, że jeśli do Mojej Krwi się nie uciekniecie, wasza krew się poleje? Szanujcie Eucharystię i brońcie jej, bo bliski jest zamach na nią. Nie śpijcie! Kiedy uczniowie spali w Ogrodzie Oliwnym, stracili Mnie i dopiero po zmartwychwstaniu zobaczyli. Czy wy też tak chcecie? Czy chcecie, bym odszedł od was, by Mnie wam zabrano? Okażcie przywiązanie do Mnie! Czy tylko z nazwy jesteście Słowianami, czyli ludźmi słowa? Jakież przywiązanie wasze do Mojego słowa? Czy tylko z nazwy jesteście Polakami – a nie dlatego, że na polu was znalazłem, we krwi i w wygnaniu, okupacji i niewoli Czemu szukacie nowych panów poza granicami swojego królestwa? Ja jestem waszym Panem, więc nie szukajcie panów, bo znowu staniecie się niewolnikami – mówi Pan.

– Czy wasz prezydent nie nazwał mnie królem? To czemuż się lęka i uśmiecha do władców tego świata? Powinien płakać przede Mną, a wysłucham go, a nie uśmiechać się do władców zaprzedanych kłamstwu. Nie musi nikomu się podobać, tylko Mnie, a wzmocnię wasz kraj i wywyższę! Ja swoją Krwią wybielam wszystko. Dałem wam dwa znaki, i inne, lecz dlaczego nie rozumiecie, po co uczyniłem te cuda eucharystyczne? – mówi Pan."


18 komentarzy:

  1. "To jego, dziecko, wybór, jak i każdego, który podtrzymuje. I tu jest Miłosierdzie choć powiecie: Gdzie ono tutaj jest? A jednak jest w każdym, który jest w piekle."

    - Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem ten fragment. W jakim sensie miłosierdzie jest "w każdym, który jest w piekle"? Chyba, że źle zrozumiałem... Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. +JMJ
      Wszystko jest w porządku. Z tego co wiem to jest i oficjalna nauka Kościoła i też jest winnych Orędziach na przestrzeni czasów i chyba też w Poemacie Boga Człowieka.
      Piekło to wybór człowieka, ale jego cierpienie i kary mogłyby być większe.
      Miłosierdzie Boże jest też w aniołach potępionych.
      Trudno to pojąć ,ale tak jest.
      Jeśli Bóg jest miłosierny to w każdej sytuacji, co nie znaczy, że nie może być równocześnie surowy.

      Miłosierdzie Boże w piekle objawia się też tym, że na przykład ktoś kto umarł młodo i dostał się do piekła gdyby umarł w starości i dodał to tego wiele grzechów to jego los byłby jeszcze gorszy.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za wyjaśnienie.

      Usuń
  2. Jakub, ja to odbieram tak, że każdemu który poszedł do piekła było dane miłosierdzie, ale z niego z własnej woli nie skorzystał. Pan Jezus woła duszę, aby przyszła do niego a odpuści jej winy. Jednak to bardzo trudne jak wiadomo. Gdy dusza staje w Prawdzie Boga i widzi ogrom swych grzechow - sama się potępia :-(
    Ja to tak odbieram.
    Chwała Tobie Panie Jezu Chryste ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Judasz może w piekle wymiotować Krwią Chrystusa. Nie jestem teologiem, ale coś tu nie gra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo, jak może bluźnić przeciwko Chrystusowi. W piekle nie ma nadziei. Judasz sprzedał niewinną krew, odrzucił zbawienie. W wizji Valtorty po wydaniu Pana Jezusa, widział krew niemal wszędzie. Przypominała mu, co co zrobił.

      Usuń
    2. Ale nie krew Chrystusa. W piekle tak byłaby traktowana krew Chrystusa, nasza zbawienna Krew? Zastanów się. Takor oredzia powinny byc poddawane ocenie przez kapłana zanim pojawiają się w internecie. Wogóle to całe orędzie i język jakim posługuje się Pan Jezus jest conajmniej wątpliwe.

      Usuń
    3. Nie wiemy przecież jak "działa" piekło i niebo tylko ogólnie...i tak w niebie panuje wieczne szczęście i miłość, a w piekle jest zupelnie odwrotnie czyli rozpacz i nienawiść...a do kogo? Względem siebie i Boga :-( a więc taka kara jest straszna, ponieważ wymioty to odrzucenie. Wymioty Krwią Zbawiciela to wieczna udręka bo przypomina mu że zdradził Pana Jezusa.
      Nie potrafimy sobie nawet wyobrazić piekła, ale jest ciekawy filmik na YT, o ktorym wspominał ks. Piotr Glas
      https://youtu.be/J47EyUcPkmM

      Usuń
    4. +JMJ

      O tym, że Judasz będzie w piekle wymiotował Krwią Chrystusa mówi Pan Jezus w "Poemacie Boga - Człowieka.
      Można więc zamknąć temat.

      Usuń
    5. Panie Jezu,muszę Ci to napisać:wielkie dzięki za polskie sztafety!!!Błogosław Panie naszym sportowcom i trenerom .Na Twoją ,Panie Chwałę są te zwycięstwa i złote medale.Dla Ciebie też nasza radość.Chwała Tobie ,Panie!

      Usuń
  4. Szczęść Boże!
    Mam pytanie i potrzebuje pomocy, niech mi ktoś odpowie!
    Na pewnej grupie chrześcijańskiej ktoś wstawił post, w którym jest mowa o tym, że Bóg jest Bogiem żywym i potrzebuje kontaktu z każdym z nas indywidualnie, a nie w Kościele. Tu chodzi o to, że na prawdziwe spotkanie z Bogiem idzie się w zaciszu domu w samotności, a nie w Kościele, w przepychy i przez Kościół i jego kapłanów.
    Ja napisałam, że Bóg żywy jest w Tabernakulum. Od razu kazano mi dawać jakieś cytaty z Biblii na poparcie mojej tezy... Nie znam Pisma Świętego na pamięć (może powinnam?) i nie jestem w stanie rzucać cytatami jak z rękawa. Więc za przykład podałam cuda w Legnicy i Sokółce.
    Jakaś Pani mi napisała:
    Pani: Tabernakulum (łac. tabernaculum: namiot) – w chrześcijaństwie, głównie w kościołach katolickich, mała, zamykana na klucz szafka, umieszczona najczęściej w tylnej części prezbiterium. Chce Pani powiedzieć, że Pana BOGA Stwórce ktoś tam zamknął
    Wstawiłam zdjęcie tabernakulum (nie chodziło mi o tę "szafkę", ale chyba rozumiecie o co mi chodzi, bo tutaj nie umiem wstawiać zdjęć).
    I Pani dalej mi Pisze:
    P: nie pytam o rzekome cuda tylko konkretne wersety
    P: BOGA nikt nie widział
    A ja na to odpowiadam
    Ja: Jak dla Pani to są "rzekome cuda" to ja już nic więcej na ten temat nie powiem
    J: Bo BOGA nie można zobaczyć
    P: Polecam Pismo Święte i zmieni Pani myślenie na ten temat
    J: Na jaki temat?
    P: Ze Bóg nie mieszka w budynkach ludzka reka zbudowanych, ze chodzenie do budynku zwanego kosciolem Pani nie zbawi, ze sakramenty rowniez Pania nie zbawia, i ze ksieza nie maja zadnej mocy i nie sa posrednikami Boga.
    P: przedstaw konkretne wersety na poparcie twojej tezy nie wymysły ludzi ktorzy niemaja z Zywym Bogiem nic wspolnego
    Jak to przeczytałam to złapałam się za głowę i już nie wiem co powiedzieć, a nie chcę się poddać bez walki. Proszę o pomoc!!!
    Chwała Tobie Chryste

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś się z tym uporałam (Bóg mi w tym dopomógł), ale nie wiem czy dobrze myślę, Kościół i sakramenty są ważne prawda?

      Usuń
  5. P: Pani Karolino chrzescijanstwo to nie katolicyzm. Chrzescijanie nie uznaja sakramentow, ktorych nie ma w Pismie. Chrzescijanie uznaja tylko sakramenty chrztu przez zanurzenie w wodzie oraz wieczerze lamiac sie chlebem i popijajac wino na pamiatke.
    Więc co mam im mówić, bo ja już nie wiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jestem katoliczką? Czy chrześcijanką? Czy chrześcijanka katoliczką?

      Usuń
    2. P: DzAps.17.24-25
      Bóg, który stworzył świat i wszystko na nim, On, który jest Panem nieba i ziemi, nie mieszka w świątyniach zbudowanych ręką ludzką 25 i nie odbiera posługi z rąk ludzkich, jak gdyby czegoś potrzebował, bo sam daje wszystkim życie i oddech, i wszystko

      Tym tokiem myślenia można powiedzieć, że w Kościele nie ma Boga...

      Usuń
    3. Jedyne co mi przyszło do głowy, że są to świadkowie Jehowy i ciężko mi będzie ich przegadać, bo nie mam takiej wiedzy...

      Usuń
    4. I jak powiedziałam, że ufam swoim kapłanom, bo są powołani przez Pana Boga i studiują Pismo Święte, to taki Pan mi powiedział, że oni nie studiują Pisma Świętego... o co tutaj chodzi? Tamci ludzie sugerują mi, że nie mogę ufać ani kapłanom ani Kościołowi, a ja ufam, bo ufam, że jest tam Pan Jezus, a mojemu Panu ufam na 100%

      Usuń
  6. Czy zamach na Eucharystię poznamy po tym, że zmienią najpierw słowa w modlitwie?

    Co do prezydenta to trudno będzie wybrać. Niby było wszystko ok, a tym czasem ugaduje się z USA i mamy wojska w Polsce... Nie wiadomo co robić, tym bardziej że niedługo wybory. Czy pozostaje się tylko za niego modlić?

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.