(Luty 2015, 4)
....................................................................................................................
- Czemu Cię zasmuca, a raczej trwoży los Judasza? Wydaje Ci się niebezpieczny dla każdego.
Różnie myślałeś o Judaszu.
Czasem jak winnym w taki sposób, że moje słowa : „Lepiej dla tego człowieka było nie narodzić się” jasno określają jego winę po śmierci.
To przecież, że wielu ludzi myślało, że nawet miał zasługę i zostało mu wybaczone jest wbrew Ewangelii.
A moje słowa jasno rozumiane po ludzku, tutaj nie są rozumiane.
Nie ma usprawiedliwienia na tamtym świecie dla Judasza.
Niech Cię nie zasmuca to, że pięknie mówił do starszych w Świątyni. { przekazy Valtorty}.
I w tym mówieniu, jak widzisz, była jego pycha i złe ziarno.
Szatan też mógłby o mnie pięknie mówić, gdyby uznał, że to potrzebne mu do zwiedzenia człowieka.
Nie lękaj się i nie bądź przygnębiony jego losem.
Czy mogłem mu okazać miłość nade wszystko?
Nie mogę na siłę. Nie robię tego.
Ja, Bóg nie robię pewnych rzeczy. Nie popełniam zła. Nie czynię niczego dla kaprysu jak szaleni władcy, lub wasi niektórzy artyści.
Ja, Bóg pewnych rzeczy nie robię i nie mogłem uratować Judasza wbrew jego woli.
- A zasługa Panie?
- O jakiej zasłudze mówisz? Że wydał swego Pana, o którym wiedział, że jest Bogiem, miłością.
To działanie szatana, a nawet pod pewnym względem gorsze.
Nie można mówić o zasługach, lecz o skutku jego działania.
Zasługi nie mają żołnierze, którzy mnie chłostali, zasługi nie ma Sanhedryn, który mnie wydał Rzymianom na Ukrzyżowanie.
Nie mają zasługi żydzi, którzy mnie ukrzyżowali, dzięki czemu dokonało się zbawienie.
Tak jak nie mają zasługi żadni mordercy ni ludobójcy.
- Dlaczego Panie i ludzie i nawet ksiądz mówił co by się stało gdyby żydzi nie doprowadzili do Ukrzyżowania i Odkupienia.
- Zbawiciel przyszedł na świat - lecz swoi go nie przyjęli i wydali na Ukrzyżowanie.
To nie zasługa, to odrzucenie.
Coś złego w swoim zamyśle nie jest zasługą.
Skutkiem tego Bóg może pokierować tak, aby stało się zbawieniem człowieka,
Ale zły czyn nie jest zasługą, a zwłaszcza zabicie Mesjasza, na którego oczekiwano od pierwszych ludzi: Adama i Ewy.
- W ciągu wieków Panie Jezu, w tym chyba szczególnie w naszym kraju, była przychylność do żydów z powodu tego, że byli narzędziem Boga prowadzącym do Zbawienia.
- To jak ludzie uważają nie ma znaczenia dla Boga. Ludzkie sądy.. Bóg kieruje się sprawiedliwością i jest doskonały. Tak jak nie zakazałem Kaina zabijać, tak w ten sposób dzięki wzbudzeniu pewnej przychylności dla żydów sprawiłem, że nie wytępiono ich z powierzchni ziemi, gdyż nie chcę zguby grzesznika, ale jego nawrócenia.
Tak jak dzieci Adama i Ewy są skażeni grzechem pierworodnym, tak żydzi są obciążeni grzechem Bogobójstwa i żaden { napisane najprawdopodobniej w rękopisie „święty kapłan”, w drugiej kolejności może być też „żadne sądy kapłana”}, ani następca Św. Piotra, nie może ich z tego zwolnić.
- Ach Panie, ale to oni gnębią nas, a nie my ich.
- Są ze świata i ponieważ odrzucili Boga zostaje im szatan i świat.
Szatan się z tego bardzo cieszy, że ma lud, który odrzucił Chrystusa.
Naturalne jest, że będzie mu pomagał. Pomagał przeciw chrześcijanom i Twojemu narodowi szczególnie.
(tu skończyłem
oderwany inną sprawą)
Przepraszam Panie Jezu
(mam nadzieję, że to był koniec)
Szczęść Boże, zaczynam czytać chronologicznie wszystkie przekazy, a w związku z tym zastanawia mnie czy tu "Tak jak zakazałem Kaina zabijać" jest błąd?
OdpowiedzUsuńNie powinno być "nie zabijać"?
Z Bogiem.
Oczywiście, powinno być "nie zabijać". Błąd przy przepisywaniu. Dziękuję za zwrócenie uwagi.
UsuńCzy na pewno był to błąd, powinno być chyba: "Tak, jak zakazałem Kaina zabijać", jak było pierwotnie. Można to sprawdzić?
OdpowiedzUsuńWydaje się, że ta pierwotnie wpisana wersja jest poprawna, bo Kain otrzymał znamię, aby go nie zabijano.
Henryk Adrian Kamieniecki