UWAGA!!! BARDZO WAŻNE INFORMACJE DLA POLAKÓW!!


https://cyprianpolakwiaradodatki.blogspot.com/2020/09/uwaga-bardzo-wazne-informacje-dla.html


Pod powyższym linkiem są adresy stron i kanałów związanych Bożych proroków jak i adresy kanałów z tymi Orędziami.


Bo Pan Bóg nie uczyni niczego, jeśli nie objawi swego zamiaru sługom swym, prorokom.



Ja, Jezus Chrystus, Król Polski i Wszechświata jestem bardzo smutny, że tak niewiele osób wie, że oficjalnie od 20 lutego 2020 roku Jestem Królem Kraju nad Wisłą, Nowego Jeruzalem, narodu wybranego, na zasadach jak nigdy do tej pory.

Gdyby Rząd i Episkopat w sposób należyty przeprowadził Moją Intronizację, zło nigdy nie dotknęłoby Polski.”


Matka Boska Ostrobramska to Patronka dla Polaków na Czasy Ostatnie, to Niewiasta apokaliptyczna obleczona w słońce.

Ofiarujcie się Jej całymi rodzinami, noście Jej poświęcone wizerunki, zawieszajcie obrazy z Matką Boską Ostrobramską w domu.


wtorek, 15 stycznia 2019

13, 14 I 2019

Sobota 12 I, nie było przekazu

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////



Niedziela, 13 stycznia

- Ne martw się dziecko. Jest uraz, ale nic Ci się nie stanie.

Powiedziałem, że nie ulegniesz nigdy poważnemu wypadkowi jeśli będziesz na Mojej Drodze. Ten nie jest poważny. To był „zwykły” upadek na nartach na śniegu. Na nartach biegowych. Jak powiedziałem: są dla Ciebie za krótkie. Upadłeś na plecy i odczuwasz to jeszcze u podstawy potylicy. Śnieg złagodził upadek i podniosłeś też głowę. Mówiłem, dziecko, byś dbał o kondycję poprzez gimnastykę i pływanie. Łatwo jednak odczuwasz tego rodzaju bóle jak i minimalne nawet uderzenie w głowę. Jest Ci trochę niedobrze lecz staraj się uspokoić i nie przejmować. To nie jest poważny wypadek. Ja dotrzymuję słowa.  Nie będzie potrzebna wizyta w szpitalu ani badania kontrolne. Zaufaj mi.
- Dobrze, Panie Jezu.
- No, dziecko, głowa do góry, jak mówicie. Módl się teraz. Odmawiaj to co miałeś.
- Chwała Tobie Chryste.


//////////////////////////////////////////////

Poniedziałek. 14 styczeń.

10.00

- Nie bój się dziecko. Kark Ci sztywnieje i masz poważną niedyspozycję wrzodową, ale nic Ci nie będzie.
- Dziękuję Panie Jezu.
Pierwszy raz od czasu przekazów tak to się na mnie zwaliło. Miałem iść po bilet lotniczy. A tak muszę się dobrze czuć aby wyjść z domu.
Dajesz Panie, chcesz bym jechał, a potem..
- A potem utrudniam:)?
Czasami tak musi być dziecko.
- Ale, Panie Jezu, wszystko jakby zaczęło się od tego upadku. Mówisz, Panie Jezu, abym dbał o sprawność, ale z tym upadkiem to było też inaczej. Czy to było Twoje napomnienie czy od diabła?
Miałem głupie myśli nieczyste, to znaczy nie będące pociągiem, ale głupie, trywialne i nawet wulgarne.
- Tak dziecko tak było.
- I zostałem napomniany?
- Szatan się w to wmieszał lecz niestety dałeś mu pretekst.
- A to, że mi niedobrze to nie z tego?
- Zatrucie żołądka nie jest z tego.
- Ale i mnie zbiera na wymioty. To nie jest z tego?
-  Nie, to z żołądka.
- To, Panie, nie pojadę na urodziny.
- To prawdopodobne, lecz zobaczymy.
- Miałem się modlić o Łaski. Jak się tak czuję i tak mnie mdli, gdzie modlitwa.
- Ofiaruj to na prośbę o Łaski.
- Tak zrobię Panie Jezu.

- Dlaczego ludzie nie chcą myśleć i gotowi są bardziej poprzeć człowieka, którego nie widzieli nawet na oczy, jak tylko przez media,  niż wybrać Twoje Słowo.
- Tak było, moje dziecko, jest i będzie.


20.02

- Dziękuję Ci, Panie Jezu, że gdy miałem wymioty, które mnie bardzo zmęczyły i zwracałem jedzenie, a raczej przede wszystkim płyn i szarpało mnie, a niewiele tego wychodziło, poprosiłem Cię, Panie, abyś zamienił to na pozbycie się tego za pomocą kału, też ostrego rozwolnienia, które było do czasu wymiotów. Równocześnie powiedziałem, Panie: Jeśli możesz i aby była wola Twoja. W jednej sekundzie ustały wymioty a przyszło rozwolnienie jak przedtem i to tak szybko, że nie zdążyłem zdjąć slipek.
- Tak dziecko, tak mi się podobało uczynić.
- To ja, Panie Jezu, przypomnę jeszcze jedną rzecz, już blisko końca 2017 roku gdy byliśmy tu, w Rzeszowie, na pierwszym mieszkaniu. Mama miała wtedy świeży problem z obojczykiem i działy się z nią inne dziwne rzeczy a ja miałem przeziębienie i musiałem wstawać. Pamiętam poleciłem się wtedy szczególnie św. Siostrze Faustynie, jakoś wtedy szczególniej i bardziej nawet niż zwykle w okresach żywszego nabożeństwa do niej. I przy obieraniu warzyw urżnąłem się, wydawało się, mocno w palec tak jak do kości czy prawie do kości. Ból był taki. Myślę: no to ładnie to jeszcze i to. Zawinąłem czymś szybko od razu i nawet nie popatrzyłem nań żeby zobaczyć krew, możliwe, że to był papier kuchenny. Szarpie, boli.  Odsuwam wreszcie, patrzę i oczom nie wierzę, żadnego śladu, była tylko biała kreska, tak jakby przejechał paznokciem, czy coś podobnego. Mrugam i oczom nie wierzę bo ból szarpiący cały czas jest tak jak przy zacięciu się mocno w palec. A przecież jak i chyba każdemu zdarzyło się to nie raz i wiem z jaką siła ten nożyk pojechał. I ból ten trwał około 15 minut, pulsujący w mięśniach palca, jak przy głębokim rozcięciu i po tym czasie ustał.
- Tak dziecko i tak się zdarza. Zwróciłeś się do niej i uczyniła mały cud. Cieszyła się, że może to zrobić i Ja się cieszyłem. Jak widać o wszystkim nie mówimy co Ci się wydarza. Okazja się znalazła teraz, po ponad roku i Ja to chciałem abyś teraz o tym wspomniał.
- Chwała Tobie Chryste.
- Odczuwasz, dziecko, jeszcze sztywność w karku, ale to przejdzie.
- Dziękuję Panie Jezu.
- Na nic, dziecko, nie zasłużyłeś? To prawda, ale Ojciec nadaje prawa swym dzieciom, mają też je z mocy synostwa Bożego o ile tymi synami chcą być.
- Kocham Cię, Panie Jezu.
- Ale źle się czujesz. Ani do modlitwy, jak tylko myślnej, ani do spania. Ciągle  o Mnie pamiętasz.
- To marne na pewno, Panie.
- Robisz postępy dziecko. Inaczej być nie może.
- Dziękuję Panie Jezu.

25 komentarzy:

  1. Podpisuję się pod wpisem ks Dunin Borkowskiego

    Po ataku nożownika na prezydenta Gdańska duchowny napisał na Twitterze: "Modlę się za moją chorą mamę. Adamowicz jest mi obojętny. Gdyby nie był celebrytą, ogłaszalibyście akcję? Modlicie się za moją mamę? Adamowicz jest znany przez swoje draństwa. Nie widzę żadnego powodu, żebym się za niego modlił. Wy, jak chcecie. Czy Jezus modlił się za Heroda?”.

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/pawel-adamowicz-nie-zyje-ksiadz-ukarany-przez-kurie-za-wpis-na-twitterze/zjxndkm

    Nie znam dokładniej prawa kościelnego, ale jeśli bezpośrednio stał za tym kryptożyd Gądeccki to kryptożyd odważył się ukarać polskiego szlachcica a chodziło o innego kryptożyda (czy raczej kryptochazara) (zmiłuj się Panie nad jego duszą).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy Jezus modlił się ze Heroda, nie wiem, myślę, że pewnie tak ale na pewno chciał jego zbawienia ale nie widzę powodu aby karać księdza za to że nie ma ochoty modlić się za kogoś i publicznie to napisał.

      Usuń
    2. +
      Sprawa jest prosta. gdyby zabito dobrego Polaka, patriotę, dobrego katolika choćby prezydenta dużego miasta rekcja Gądeckiego byłaby bardziej powściągliwa.

      Usuń
  2. Grzegorz Braun: Żałuję, że Adamowicz nie stanie przed sądem ludzkim
    https://www.youtube.com/watch?v=A-98Yszf-t8

    OdpowiedzUsuń
  3. " Abp Sławoj Leszek-Głódź, metropolita gdański powiedział, że „życie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza było wielkie, godne, dynamiczne, ale za krótkie”. Przypominamy, że zmarły prezydent Adamowicz forsował za życia ideologię gender w szkołach w Gdańsku oraz popierał ruchy na rzecz legalnego dzieciobójstwa. "

    http://kontrrewolucja.net/kosciol/glodz-o-zabitym-genderyscie-i-aborterze-zycie-adamowicza-bylo-wielkie-godne-dynamiczne?fbclid=IwAR2vjolP6yW1ykZAaZlXu3bKHpk3QHxsOniv2pBsGlCcfpkNrPUvMaBPa7g

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od wielu lat zezwalał na marsze LGBT, czego w innych miastach w PL nie było aż do 2018, pomijając Warszawę bodajże, Dodatkowo Adamowicz nowe, przyszłe mieszkania komunalne przeznaczył dla uchodźców w czasie kiedy Polska oficjalnie była temu przeciwna, bo jeszcze w 2015 r. a to osiedle sąsiadowało z moim ówczesnym miejscem zamieszkania. nie znam ani jednej osoby w Gda, która by go popierała, był powszechnie nielubiany. A ja widząc, że wygrywa w wyborach nie mogłam uwierzyć, że to nie jest ustawka. Mimo to uważam, że straszna rzecz się stała i będzie wykorzystywana politycznie, żeby nas zastraszać.

      Usuń
  4. Ks. Natanek - Atrapa Podmianka Kościoła cz. 49

    "... Wczoraj dowiedziałem się o nowym ruchu w kościele arcybiskupa Grzegorza Rysia preewangelizacja. Mamy się ze wszystkimi spotykać mając w świadomości/celowości że go upolujemy, ale najpierw się musimy na niego otworzyć, najpierw wysłuchac,
    dzieci fenomenalne .. potrafią wszystko powymyślać.
    Preewangelizacja, po coś Ty Panie Jezu przyszedł na ziemie i głosił Ewangelie jak my mamy się teraz zająć preewangelizacją, a nie głoszeniem Ewangelii. Wczoraj to na kazaniu
    nadmienił ten termin bo był biskup Pieronek otwarty, z wszystkimi się spotykał.
    A pytam się księdza biskupa Grzegorza a co z nauką pisma świętego? "Nie przebywać w namiocie grzeszników" etc. etc. Z przeciwnikami wiary, to wy słuchacie go?
    Przy takiej świadomości Katolików? Księże Rysiu to masz gotowych buddystów, islamitów, no i tak tabunami nasi młodzi lecą do tych wspólnot. Bo kościół wszedł na drogę preewangelizacji. Teraz jest zrozumiane, bo jak wyrżneli golgote, wyrżnęli ofiarę, wyrżnęli
    sakrament to żeby istnieć to muszą co chwile coś wymyślać. Preewangelizacja w założeniu mamy żeby ich doprowadzić do Jezusa ale najpierw my się im przysłuchujemy,
    próbujemy ich zrozumieć. Jeżeli mamy ich wysłuchać to oni będą mówili o swoich "prawdach". A przecież Pan Jezus nakazał biskupowi "idźcie i głoście" a nie idźcie i słuchajcie. ..."

    OdpowiedzUsuń
  5. Tutaj były minister mówi to samo mniej więcej co Braun o tym iż możliwe, że za zabójstwem Adamowicza stały osoby trzecie
    https://www.youtube.com/watch?v=FF7mQ09lOeI

    Antoni Macierewicz wRealu24 - Lobby rosyjskie przejmuje Polskę? Jesteśmy przeżarci agenturą?

    Dodam, że brałem od to od początku pod uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jednak się pomodliłem,bo modlitwa każdej duszy przyda się do zbawienia.Pan Jezus powiedział(o ile pamiętam),że tylko za antychrysta mamy się nie modlić.Cyprian Polak Wiara,ale ostro skrytykowałeś hierarchę,tak ostro tylko pani Mieczysława K. ich krytykuje ,Pan Jezus znacznie delikatniej.Ale z drugiej strony ,to jak to sprawdzić,że dany duchowny czy polityk ma żydowskie pochodzenie ?.Słyszałem tylko o takim jednym przypadku ,kiedy ksiądz przyznał się,do tego ,że był uratowany z holocaustu,a potem był wychowywany w katolickiej rodzinie,aż w końcu został kapłanem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. +JMJ
      Przede wszystkim poi śmierci a zwłaszcza kilka godzin jest już tylko kwestia nieba, czyśćca lub piekła. Modlitwa po śmierci nikogo nie uratuje od piekła. Jeśli jest w czyśćcu to mu ulży o ile może w tym przypadku ulżyć. Ponadto jest dużo modlących się. Ja powiedziałem nadto, że mu wybaczam jako wrogowi Polski, bo osobiście nie mam mu czego wybaczać. I wieczne odpoczywanie zmówiłem.
      Ale jak widzimy życie gangstera politycznego (a takim jest i Tusk i Komorowski i inni) nie zawsze jest takie słodkie. Sekuła nic nie mówił a też musiał umrzeć szybciej i Geremek zdaje się także tak było.

      Ja chciałem aby ten człowiek przeżył, nawrócił się i przyznał, że był wrogiem Polski, wrogiem prawdy, mówił coś przynajmniej w sposób zawoalowany bo inaczej bo go zabili. A i tak go chyba zabili choć nic nie mówił. Ale mamy tu jeszcze inne aspekty zbiorowe jak o tym mówi Braun.

      Usuń
    2. A ja czytalam ze Bog czlowieka.sądzi przez 40 dni ,chyb aze jest to bardzo zly czlowiek to demony go do piekla zabieraja od razu ..

      Usuń
  7. Panie Cyprianie jest film na you tube że Adamowicz żyje.Po ptostu zrobil Teatr jest pokazane jak mu robią niby sztuczne oddychanie poprzez duże serie uciskow na klatke piersiwa .A przecież to jest niedopuszczalne jak ktoś ma rany klute serve

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. +
      Rzeczywiście, nie przyglądałem się temu ani nie analizowałem tych scen, nie chciałem tego oglądać, miałem też takie wewnętrzne pouczenie, ale rzeczywiście widziałem to sztuczne oddychanie, uciski na klatkę piersiową. To kuriozum po dźgnięciu w serce czy pod serce.
      No cóż, jeśli tak to niezły cyrk. Można dać się nabrać. Na samym początku też myślałem ,że samolot z delegacją uległ destrukcji przy Siewierny. Ciekawe, że wnikliwy Braun i Macierewicz na to nie zwrócili uwagi

      Usuń
  8. Pętla się zacieśnia. Braun powiedział, że słyszał taką plotkę w Warszawie, że Anglia już zatrzymała nasze złoto, a to z powodu ustawy 447.
    Zwróćcie uwagę na to, że właściwie żaden rząd nie może być akceptowalny jeśli pozwala na trzymanie naszego złota za granicą. Problemu tu nie widzą także posłowie opozycyjni tacy jak przykładowo Winnicki zdaje się. No i druk banknotów a Anglii. To też nienormalne kuriozum z którym nic się nie działo i nie dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Panie Cyprnie co Pan sadzi o kilku minutowym uciskaniu klatki piersiowej Adamowicza przez pogotowie . człowiek który ma rany kłute Serca powinien być Inaczej ratowany bo takie uciski spowodowały by śmierc w pare min I brzucha .czy to nie jest aby inscenizacja?a Adamowicz żyje???

    OdpowiedzUsuń
  10. +
    No to właśnie napisałem, że nie jest to możliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż Kulczyk też pono zmarł w podrzędnym austriackim szpitalu a sam Gowin powiedział, że nie wierzy w jego śmierć.

      Usuń
  11. Sąd postanowił: sprawę oświadczeń majątkowych prezydenta Adamowicza trzeba rozpatrzyć od nowa
    https://www.gdansk.pl/wiadomosci/sad-postanowil-sprawe-oswiadczen-majatkowych-prezydenta-adamowicza-trzeba-rozpatrzyc-od-nowa,a,66282

    OdpowiedzUsuń
  12. Opcja Społeczna- Videoblog
    https://www.youtube.com/watch?v=PA4l_XOfvPI

    OdpowiedzUsuń
  13. Rozważając sprawę tragicznej śmierci Prezydenta Gdańska Adamowicza w dniu 13.01.2019. czy nie jest znakiem danym dla lóż masońskich że los ich jest zależny od ILLUMINATI !!! Jak apostoł zdrajca - Judasz był niezbędny, potrzebny Rabinom do skazania na śmierć krzyżową, Dziedzica Izraela Jezusa Chrystusa, któremu tylko dużo obiecano, ale już sztylet skrytobójczy, był w podorędziu, przygotowany, aby go zabić; „Jeżeli zabijemy Nazarejczyka, choć jest Sprawiedliwy, to również możemy zabić grzesznika Judasza” + Podobnie teraz także naiwnie, mówiąc wprost, głupio myśląca, zdradziecka - Masoneria jest potrzebna, Talmudystom Iluminatom. + Ale niech pamiętają - również podobne sztylety skrytobójcze, jak na zdrajcę Judasza są przygotowane, aby z nimi zrobić porządek, gdy nie będą już im potrzebni, - gdy Illuminati osiągnie swój cel, zrealizuje „rękoma braci lożowych” - towarzyszy, swoje zaplanowane cele! Czy to nie lepiej brzmi, piękniej: „bractwo braci lożowych niż Towarzysze? + Niech nie myślą, że ILLUMINATI, podzieli się z nimi władzą, dobrami, bogactwami tego Wielkiego Babilonu, całej ziemi! „Będziemy tracili braci lożowych tak, że nikt z poza bractwa, się tego nie domyśli.” Podobnie! Czy pomagający w trakcie Rewolucji Bolszewickiej w Rosji 1917 r. różnego rodzaju margines, męty: Anarchiści, złodzieje, bandyci itp.- kupieni jak Judasz za srebrniki, za złoto (niemieckie) - nie zostali usunięci z tego świata – straceni potem, przez wydawałoby się swych dobrych przyjaciół? Czy potem nie wydarli im (z gardeł) - złota zdrady jakie im dali i czy podobnie teraz, obecnie, nie wydrą, nie zabiorą swoim obecnym sługusom, danej im na krótką chwilę: ułudy władzy, mamony, by się mogli cieszyć nią - jak dzieci zabawką, którą za moment zniszczą? W tę noc niemocy, która wydobyła się z piekła, chore dusze upadają jak liście wyniszczone wilgocią i zrywane przez wiatr. + Padają pod własnym ciężarem, a prócz ciała mają jeszcze szatana-diabła, który mocno je trzyma. I kłamiąc utrzymuje je w zaślepieniu, aby przeszkodzić każdemu wysiłkowi ich podniesienia się, który by wystarczył dla ich ocalenia. + Lęk, upokorzenie osłabiają ich ducha, nałóg – paraliżuje, rozpacz – wyniszcza. + To ruiny, drżące przed próżnymi cieniami, które nie wiedzą, że powinny drżeć przed sobą – mordercami swojej nieśmiertelności. + Czy nie powiedział Pan mówiąc do Swoich uczniów; „Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy zabić nie mogą. Bójcie się raczej Tego, który duszę i ciało może zatracić w piekle.” (Mt. 10,28) Wąż, Szatan-diabeł, oszukał swoim kłamstwem wyznawców „Gnosis”, swoich wybrańców, synów, Iluminatów, a oni z braku Darów Ducha św. otumanieni, wierzą Lucyferowi. + Tak jakby nie był tym władcą ciemności i śmierci, a Jedynym Bogiem Adonai. Dlaczego? Bo mają wielkie pretensję do Boga Adonai, że nie spełnił ich pełnych pychy, złych pragnień. + Z tego powodu Raabe, wybranych pierworodnych synów Izraela, Bożego królestwa opanował ten demon zła, nienawiści, zazdrości i zawiści, podobnie jak pierworodnego syna Izaaka - Ezawa, nie słuchającego ojca i który za nic mając Boże Dary – Błogosławieństwo, oddał swój przywilej pierworództwa, za marną miskę soczewicy. (Rdz. 25,30-34) I oni podobnie - za marną, nic nie wartą, miskę soczewicy - Węża Lucyfera tj. Interes Handel Biznes, oddają swoje pierworództwo, prawo bycia w wiecznym Chrystusowym Królestwie, tracąc na zawsze wieczne życie, szczęście w Niebie z przodkami wary. +

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam,

    Panie Krzysztofie ponieważ zabójstwo Adamowicza budzi coraz więcej kontrowersji (żyje czy nie żyje) proszę zadać takie pytanie Panu Jezusowi

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. DLA NIEDOWIARKÓW !!! Polska to nazwa KORPORACJI ! Polacy to GOJE - wg Rabina Owadia Josef
    IIIRP TO ( SYJONISTYCZNA) FIRMA ZAREJESTROWANA W USA O NUMERZE 0000079312
    ,,Warto przeczytać dokumenty jakie są zawarte pod tym numerem rejestracyjnym. Okazuje się ze sprzedano nas za rządów SLD-PSL w 2002 roku a właściwie zawiązano spółkę pod adresem Polskiego konsulatu w Nowym Yorku, która ma prawo sprzedawać Polskie zadłużenie.
    I teraz uwaga: najnowszy dokument z 2018 roku mówi o tym że spółka ma prawo sprzedawać zadłużenie Polski do wysokości 4 miliardów dolarów.
    Każdy kto kupi może stać się właścicielem kawałka Polski. Wiadomo po co to zostało stworzone i kto to kupi, nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
    Najwyższy czas wezwać Polaków do wycofywania pieniędzy z banków, nie ma na co czekać. W każdej chwili te pieniądze mogą być przejęte przez rząd okupacyjny spod niebieskiej gwiazdy !!! . ,,
    link do strony; https://www.sec.gov/cgi-bin/browse-edgar?CIK=0000079312
    Apel do środowiska kościelnego wystosowany przez Komitet Ochrony Polskiej Ziemi & Obrony Polskich Zasobów Naturalnych. PiS pracuje nad ustawa, która pozbawi Polaków prawa do wydobycia polskich zasobów naturalnych. Koncesje maja być przyznane inwestorom zagranicznym. Pieniądze wyemigrują z Polski.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam Pana od niedawna czytam przesłania orędzi skierowanych do nas Polaków , bardzo chciałem podziękować Bogu że tu trafiłem bo zły ostatnimi czasy wzbudził w moim sercu bunt przeciw NMP i innym chociażby do JP2 było to spowodowane jakoby troską o pierwsze miejsce dla Boga a niepodobało mi się ciągłe odniesienia do np. Papieża( niby słuszny bunt ale jednak diabeł potrafi nawet w obronie majestatu Bożego wprowadzić zamęt myślałem " że jak to oddają cześc JP2 ndmierną a gdzie jest w tym Jezus" itp ). Ale to już przeszłość na powrót jestem na ścieżce uwielbienia Pana Jezusa i świętej Mamusi.Serdecznie pozdrawiam Pana , Waldek ps. przeprosiłem i oddałem cześc JP 2

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.